Debata o promieniotwórczości – część trzecia projektu klasy 1e

       Ostatnim etapem naszego projektu o Marii Skłodowskiej była debata „Jak promieniotwórczość wpływa na nasze życie? Jesteśmy za, czy przeciw?”. Uczniowie, którzy wyrazili chęć uczestnictwa w debacie (a dla większości ta forma była czymś nowym), zostali podzieleni na dwie grupy: jedna z nich przygotowała zalety promieniotwórczości, druga zajęła się wadami. Nad prowadzeniem debaty czuwał niezastąpiony Kuba, który starał się podtrzymać tempo dyskusji (a nie jest to łatwe na nauczaniu zdalnym). Podczas debaty poruszone zostały różne aspekty: zdrowie, ochrona środowiska lub jego skażenie, żywność. Wspomniana została też katastrofa elektrowni atomowej w Czarnobylu. Myślę, że poruszony przez nas temat może podsumować zdanie, które wybrzmiało na lekcji: „To nie promieniotwórczość jest zła, ale człowiek, który przez swoją niewiedzę, błędy doprowadza do tragedii”. Dziękuję wszystkim, którzy zaangażowali się w debatę.

Małgorzata Rożek